donderdag 23 februari 2012

Review Dacia Logan Pick Up

Tekst: Theo.

De Dacia Logan Pick Up is nu bijna 2 jaar in mijn bezit, vele vele kilometers met ander vervoer gemaakt maar op de Daas nu ook 80.000 kilometer op de teller.

Denk dat mijn portie geluk aardig opraakt: 3 keer de voorruit gerepareerd, 1x de ruit volledig vervangen, 2x een bermlamp vervangen. Maar ja dat was allemaal steenslag, kan die Daas niets aan doen.

Ik heb een tijd in Japan gezeten vanwege die tsunami, doe buiten koerierswerk ook wat “echt’ werk, al die tijd stond die Daas langs het plantsoen, daar wordt op gevoetbald dus...., ook daar kan die Daas niets aan doen.

Dacia Logan Pick-Up Theo 03

Met oud en nieuw vonden wat jongens het nodig om de achterbak te gebruiken als vuurwerk lanceer platform, lekker droog, maar daar kan het dekzeiltje en de rubbermat die de laadruimte beschermd niet tegen. Mijn zoon keek naar buiten en zei: “He Pa, je wagen staat in de fik”, “ja hoor jochie die gaat zomaar branden”, “pak die blusser nou, hij staat echt in de fik!”.... Ook daar kan die Daas niets aan doen.

Vorige week vond een idioot het op klaarlichte dag nodig, 60 meter van de politie Rotterdam vandaan, om met een koevoet (denk ik) de rechterdeur te openen, slot eruit en leeg te halen wat er in zat. Ook daar kan die Daas weer niets aan doen.

De Goodyear GT3 bandjes na 70.000 km vervangen, konden best nog wel een 10.000km mee, maar het afrolgeluid begon knap op mijn zenuwen te werken, zeker op een langere afstand met een iets boven de toegestane snelheid rijdend. Wat een herrie maken die dingen, doe ik nooit meer dat milieuvriendelijke gedrag, niet gezond voor je.

Dan maar gelijk even wisselen voor winterbandjes, flink grof profiel, denk dat ik maar wat oordopjes in de auto ga leggen, Nokian WR3D, Finse bandjes… wat een genot ! Oordopjes niet nodig dus. Ook bij 120 km p/u blijft de radio op hetzelfde volume niveau als bij 50 km, nooit verwacht, hele fijne bandjes. Maar ook dat is dus niet helemaal de schuld van de Daas.

Dacia Logan Pick-Up Theo 01

Waar is die Daas dan wel “schuldig” aan ?

Wel eh, starten wanneer die dat moet doen, zonder problemen, remmen als er weer eentje vergeet in de spiegel te kijken met rijstrook wisselen, heel hard remmen als er eentje dat stopbord niet zag, nog harder remmen bij fietsers die zo van de stoep de weg op komen zetten en ABS uit proberen bij mensen die een parkeervak verlaten, zonder te kijken, oh, ABS werkt.

Brandstof verbruik, beetje een moeilijk iets in mijn geval. Ligt er 500 kilo achterin? Spoed rit voor een ziekenhuis of op mijn gemak achter een touringcar met ,zeg eens wat, met 95 km uur in de slipstream hangen. Variabel verbruik van 1 op 18 tot wel ruim 1 op 20, dat is helemaal niet verkeerd voor een 1.5 dieseltje (nog niet getuned !!). Ik heb het “kleine”motortje, 68 pk en kom net dat beetje koppel tekort om in de 5 door de stad te rijden, tuning gaat echt gebeuren, dat beetje “meer” heb ik net nodig denk ik.

Met mijn werk zouden betere (grotere kijkhoek) buitenspiegels zeker aan te bevelen zijn, zeker als er lading in de bak staat waardoor je met de binnenspiegel niets meer kan doen.

Airco heb ik niet… gemist ??…niet dat ik weet.

Een bluetooth carkit, of zoals ik een radio met bluetooth voor de telefoon zou standaard een verplichting moeten zijn, werkt geweldig.

Die Daas was rood van kleur, misschien dat ik hem na al die tijd eens moet gaan wassen, de buitenkant dan, binnen wordt regelmatig gedaan, ik hoop dat de Daas onder al dat vuil nog steeds rood is.

De Daas is geen auto om te showen, maar wel eentje om op tijd op die show te zijn indien nodig !

Pickup tuning 01 Pickup tuning
Klik voor een grotere foto.

Wat kan je nog meer met zo’n handige Dacia Logan Pick Up ?

Natuurlijk pimpen, zoals op de foto’s hierboven of gebruiken als camper, zie foto’s hieronder.

Veel meer info vind je in deze Rubriek. en deze Rubriek.

Dacia Logan Pick Up als Camper 02 Dacia Pickup Camper 05
klik voor een grotere foto.

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV en de Dacia Lodgy vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

___________________________________________________________________

Posted: 23 februari 2012 in Alles over de Dacia Van en Pickup
Tags: Camper, Dacia Logan Pick-Up, Pickup, pimpen, review

Geen opmerkingen:

Een reactie posten