maandag 20 februari 2012

Foutje… bedankt !

Tja, eens overkomt het je.

Na het doen van een boodschap besloot ik achteruit de parkeerplaats af te rijden. Links stond een rij auto’s geparkeerd (neus naar voren, kont naar achteren) en rechts stond naast de winkelgevel een Peugeot 206 geparkeerd.

Rechts had ik ruimte genoeg (dacht ik), dus lette ik eigenlijk alleen op de Peugeot. Helaas stond links tussen de geparkeerde auto’s een bestelbus die flink naar achteren uitstak en dat heb ik gemerkt. Een fikse knal en daar stond ik linksachter tegen de rechterachterhoek van een Mercedes Vito.

Herke Dacia MCV Ducktape 01

Na drie tegen mijn voorhoofd te hebben geslagen: “stom, stom, stom”, uitgestapt en de schade opgenomen.

Bij de Mercedes Vito viel die schade op het eerste gezicht wel mee, wat krassen op en verf van de scharnier van de achterdeur.

Herke Dacia MCV Ducktape 02

Bij mijn eigen MCV heb ik aanmerkelijk meer schade. Het achterlicht aan diggelen. Hoek van de kunstbumper is er niet bepaald ongeschonden van afgekomen en het plaatwerk boven de bumper is een flink stuk naar binnen gedrukt.

Herke Dacia MCV Ducktape 09

De Mercedes Vito is van de daar gevestigde winkel, dus met de eigenaar de gegevens uitgewisseld, naar de garage gereden, die schat de schade in op zo’n 1500 euro. De verzekering (allrisk) is inmiddels ingelicht en (gelukkig) heeft het voor de premie (no-claim) geen gevolgen.

Een geluk dus bij een ongeluk !

Herke Dacia MCV Ducktape 03

Thuis gekomen, natuurlijk eerst foto’s gemaakt en daarna met Duck tape de resten van de Dacia zo veel mogelijk weer aan elkaar geplakt en warempel op afstand zie je er “bijna” niets meer van.

Vanaf heden heeft onze Dacia Logan MCV dan ook (tijdelijk) een nieuwe naam: Dacia MCV Duck tape.

En om alle geruchten maar meteen de kop in te drukken: Ik deed het niet omdat ik een stukje voor de site nodig had.

Herke Dacia MCV Ducktape 08

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV en de Dacia Lodgy vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

___________________________________________________________________

Posted: 20 februari 2012 in Dacia Crash, Ons MCV Journaal
Tags: dacia logan mcv, duck tape, parkeren, schade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten