zaterdag 5 oktober 2013

Dacia Logan MCV het betaalbare alternatief

Bron: automarket.

In het verleden had Dacia ook breaks (stationwagens) in het programma, denk aan de Dacia 1300 break.

Maar sinds de komst van de Dacia Logan was er geen echte break meer in het programma, de Dacia Logan MCV was veel meer een MPV dan een stationwagen, maar Dacia heeft nu in dit segment de Lodgy en de Dokker.

Er was dus plaats voor een break en ook deze break is ruim te noemen.

2013 Dacia Logan MCV 10

Er is keuze uit diverse motoren maar wij beperken ons tot de 0.9 TCe en de 1.5 dCi, beiden met 90 PK.

Wat meteen opvalt als je instapt en de motor start is de goede geluidsisolatie. Beide motoren zijn krachtig en flexibel genoeg en beschikken over flink wat koppel wat het rijden ook bij lage toeren plezierig maakt.

Ook het brandstofverbruik is uitstekend, in de dieselversie kwamen we tijdens de testperiode op een verbruik van 5,5 liter per 100 kilometer en dat is gewoon zuinig.

2013 Dacia Logan MCV 13

De prestaties zijn redelijk te noemen voor een break van deze grootte, met een topsnelheid van 167 km p/u en een acceleratie van 12,1 sec. tot de honderd komt deze Dacia Logan MCV goed mee met het vorige verkeer.

Deze Dacia Logan MCV heeft niet alleen een modern uiterlijk meegekregen maar ook een modern interieur met goed afleesbare meters en voldoende opties en natuurlijk het NAV multimedia-navigatie-systeem. De gebruikte kunststoffen zijn nog steeds hard maar uitermate duurzaam. De passagier hebben een zee aan ruimte en dan is er ook nog een bagageruimte van 573 liter.

2013 Dacia Logan MCV 11

Natuurlijk zijn al die verbeteringen leuk, maar meestal moet je daar diep voor in de buidel tasten, zo.niet bij Dacia. Daar blijft de lage prijs het sterkste verkoopwapen.

Qua veiligheid scoort de Dacia Logan MCV. Bij de EuroNCAP zal hij vermoedelijk dezelfde score krijgen als de Sandero, dus vier sterren en standaard biedt hij vier airbags, ABS en ESP.

Het rijcomfort is dik in orde. De auto is voldoende comfortabel ook op slecht wegdek. Nee, een sportwagen is het niet en de Sandero gaat aanmerkelijk sneller de bocht door, je merkt dat de MCV zwaarder en langer is.

2013 Dacia Logan MCV 14

De zichtbaarheid rondom is gewoon goed, de spiegels zijn voldoende groot om deze 4,50 meter lange station succesvol te parkeren.

Kortom, als je op zoek bent naar grote en betaalbare stationwagen dan is deze Dacia Logan MCV zeker geen slechte keuze.

2013 Dacia Logan MCV 12

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2013 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

En nog veel meer Dacianieuws en foto’s ook op twitter en facebook.

Alle Dacia modellen op De Dacia Site van Nederland en België

Geplaatst: 5 oktober 2013 in Alles over de Dacia Logan MCV
Tags:0.9 TCe, bagageruimte, break, dacia logan mcv, stationwagen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen