Nog geen jaar na de opening van de nieuwe Dacia/Renault fabriek in Tanger en het opstarten van de eerste productielijn wordt nu ook de tweede productielijn in gebruik genomen.
De aanvankelijk productie van 170.000 exemplaren wordt opgeschaald naar 350.000 exemplaren per jaar.
De eerste productielijn was goed voor de productie van 170.000 auto’s en met de in gebruik name van deze tweede productielijn zullen er per uur 60 auto’s van de lopende band rollen. 85% daarvan is bestemd voor de Europese markt. Het aantal fulltime arbeidsplaatsen zal oplopen tot 6000 in 2015. Terwijl nog eens 30.000 indirecte banen in Marokko worden gecreëerd.
In totaal heeft Renault 1,1 miljard euro geïnvesteerd in deze uiterst milieuvriendelijke fabriek waar voornamelijk de Dacia Lodgy en de Dacia Dokker van de lopende band rollen.
De belangrijkste reden voor het verplaatsen van de productie naar Marokko is het geldende uurloon, dat bedraagt in Frankrijk gemiddeld 30 euro en in Marokko slechts 5 euro.
Lees ook:
- Dacia Lodgy – Productie van A tot Z
- Dacia Lodgy – exclusieve foto’s productie
- Productie Dacia Lodgy van start
- Nieuwe Dacia Fabriek Tanger
Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.
Alle prijzen en specificaties en brochures 2012 vind je Hier.
Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.
Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.
Heb je tips, nieuws, (vakantie)foto’s, wijzigingen aan of een review over je Dacia Duster, Lodgy, Logan of Sandero stuur ze naar: |
Posted: 14 november 2012 in Algemeen Dacianieuws, Diversen Tags:Dacia Dokker, Dacia Lodgy, fabriek, Marokko, productie, Tanger
Geen opmerkingen:
Een reactie posten